Utmaningarna med utbetalningsansökan

Publicerat den Kategoriserat som Blogg, Kreativa delaktiga Finland

[vc_row type=”in_container” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ width=”1/1″][vc_text_separator title=”Utmaningarna med utbetalningsansökan” color=”peacoc”][/vc_column][/vc_row][vc_row type=”in_container” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ width=”1/1″][vc_column_text]Alla som arbetat med projekt överlag och med EU-finansierade projekt i synnerhet vet vilket jobb det är med att hålla reda på alla blanketter, siffror, deltagarlistor, logon och så vidare. Då är det ytterst viktigt att man från början ser till att mappa och spara allting så underlättar det arbetet i fortsättningen. Framförallt gör det arbetet med utbetalningsansökningarna lättare. Och när det kommer till själva arbetet med utbetalningsansökningen är det bra om man sett till att bokföringen hållits à jour under hela perioden så blir det enklare att ta fram de rätta siffrorna. Kom ihåg att olika projekt kan ha olika flat rate procenter och att flat rate utgifterna är sådana att de inte ska synas i den bokföringen som skickas in i ansökan för återbetalning. Systematiskt och med tungan rätt i mun blir det nog bra. När ansökan är skickad kan man trösta sig med att det (vanligtvis) är fyra månader till nästa gång. Under tiden – håll koll på dina utlägg och dokumentera dina aktiviteter. Lycka till med projektarbetet!

 

4.10.2016 Titti Schulman / Luckan[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

av Admin

Sebastian Weckman IT-chef, Luckan i Helsingfors +358 400 604868 Ansvarig för Luckan centret Ansvarig för utrymmesfrågor Ansvarig för webb & grafik Underhåll och interiör